.png)
Cum setăm fereastra de atribuire a conversiilor pe Google Ads?
Salutare,
Atribuirea în timp a conversiilor este un subiect mai amplu. Azi vreau să fac referire la un aspect din acest subiect, unul important și ușor de gestionat în Google Ads.
Vreau să vorbesc despre cât timp să contorizăm conversiile după ultimul click, sau, cu alte cuvinte, care să fie fereastra de timp în care o conversie să se atribuie elementelor din cont care au adus-o (campanie, anunț, etc.)
Ca o mențiune, înainte de toate, dăm o valoare conversiei, ori preluată dinamic din coșul de cumpărături, ori adăugată manual de noi după estimări. Nu putem optimiza după ROAS dacă nu înregistrăm sau estimăm valorile conversiilor.
Apoi ne focusăm pe durata de contorizare a conversiei, acel “Click-through conversion window”. Acel parametru decide pe ce perioadă va atribui Google Ads conversia în cont.
Codul de tracking o înregistrează, o “percepe”, oricând ea are loc, dar asta nu înseamnă că o va și aloca unei campanii din cont. Dacă ea are loc după perioada setată în acest parametru al ferestrei de atribuire atunci codul nu o va mai aloca acelei campanii sau acelui produs care au adus-o.
Deci codul înregistrează toate conversiile, le percepe pe toate, dar le alocă în cont doar pe unele, acelea care au loc în interiorul ferestrei de atribuire.
Deci, pe de o parte, este bine să setăm un interval cât mai mare aici pentru a captura întreg efectul promovării. Cum ar veni, să avem o fereastră de atribuire cât mai larg deschisă. Pe de altă parte, dacă o conversie vine după 90 de zile de la ultimul clic, atunci este cam mult să spunem că Google “a adus” acea conversie.
Câte clicuri și schimbări de context online efectuează o persoană în 90 de zile? Care este șansa ca acel click pe Google să-l fi dus la o experiență atât de memorabilă încât să o fi ținut minte și apoi să fi intrat direct să cumpere?
Din acest punct de vedere, intervalul trebuie să fie cât mai scurt pentru a nu lăsa Google să-și aroge meritele altor canale de marketing. Dacă își arogă meritele altor canale de marketing riscăm să supradimensionăm bugetul pe Google și să îl subdimensionăm pe celelalte canale, astfel reducând vânzările și crescând costurile.
Așa că dacă trebuie să setăm intervale atât scurte cât și lungi în același timp, care este soluția? Soluția, din experiența noastră, pentru marea majoritate a cazurilor, este 30 de zile. De fapt pentru aproape toate.
Motivul este că, în majoritatea conturilor, după 30 de zile mai vin abia câteva conversii, poate 0.3% din total. Deci da, sunt câteva care vin după 30 de zile, dar sunt atât de puține încât efectul lor în cont este apropiat de zero. Oamenii cumpără repede ceea ce vor să cumpere, în general în câteva zile.
Mai mult, putem spune că la mii de interacțiuni pe internet, o persoană a reținut acel click de acum 45 de zile și datorită lui a cumpărat? De aceea un interval prea lung este problematic.
Ca să aflăm dacă e nevoie să deviem de la fereastra de atribuire de 30 de zile putem crea rapoarte comparative și analiza câte conversii vin după 30 de zile pe site-ul nostru.
În general, dacă sunt sub 5% nu merită setat un interval mai mare. Dacă sunt peste 5%, trebuie găsit acel interval după care înregistrăm <5% din total conversii. Ar putea 45 de zile, de exemplu, în cazul unui site cu oferte care necesită o lungă perioadă până la conversie.
Cu alte cuvinte, fereastra de atribuire o setăm după acel interval în care ne vin 95% din conversii.
Pentru majoritatea site-urilor 30 de zile este perioada optimă.