Prezentare Mihai Șoșa - Fondator și CEO Maximize

CV Mihai Șoșa

2012 - Primul contact cu Google AdWords

Este vorba de o campanie cu trei cuvinte cheie făcută de către un prieten care crease site-ul de prezentare pentru afacerea familiei (servicii de Protecția Muncii). Odată cu site-ul s-a oferit „să punem și o campanie, să vedem ce se întâmplă”.


Fiind responsabilul de marketing și vânzări Mihai a acceptat și a pus cardul firmei în platformă. În câteva zile a primit primul telefon de la un potențial client generat de acea campanie. A funcționat!

A fost un moment memorabil pentru pentru că atunci a înțeles cât de ușor este accesul la clienți prin Google, față de metodele tradiționale de marketing pe care le folosise în trecut (scrisori de vânzări, fluturași, cold calling, etc.).

2013 - Prima campanie setată pe Google AdWords

În următoarele luni campania a continuat să ruleze și să aducă clienți. Mihai a decis să se documenteze mai bine despre cum ar putea să o optimizeze pentru a obține și mai multe cereri de ofertă. A citit articole pe internet cu orele în fiecare zi și încet-încet a început să înțeleagă cum funcționează Google AdWords. Astfel a setat singur primele campanii, cuvinte-cheie și anunțuri în cont pe baza recomandărilor din materialele parcurse.

În acea perioadă a luat contact cu câteva resurse deosebit de utile, pe care le recomandă și acum oricărui specialist în Google Ads. Printre acestea se numărăUltimate Guide to Google AdWords (de Perry Marshall) și Advanced Google AdWords (de Brad Geddes).

Aceste cărți nu doar l-au învățat AdWords la un nivel tehnic, ci i-au schimbat perspectiva asupra marketingului online în general, pentru că și-a dat seama că pe lângă tehnici specifice poate extrage principii din ele, principii pe care le poate aplica în multe alte situații de marketing.

Pe baza cărților și a sutelor de articole citite pe parcursul anului a reușit să optimizeze contul AdWords al afacerii familiei până când a rămas fără acțiuni de făcut pe platformă. Practic l-a dus la un nivel profesionist folosindu-se de fiecare opțiune disponibilă, l-a maximizat.

Deși a fost un cont mic, targetat local, pe o niși specifică, din acea experiență de optimizare și-am dat seama că poate stăpâni Google AdWords și că, pe baza principiilor aplicate, poate seta și îmbunătăți un cont de la 0 pentru multe alte tipuri de afaceri.

2014 - Prima factură către un client. Contactul cu mentorul profesional

În 2014 Mihai a decis să ofere servicii de setare și optimizare a campaniilor PPC și altor firme. Dacă poate aduce rezultate pentru sine, poate aduce rezultate și pentru alții.

A învățat și și-a luat certificarea AdWords. Apoi a început să contacteze orice firmă avea un anunț pe Google. Așa a ajuns ca în noiembrie 2014 să facă prima factură către un client pentru servicii de administrare campanii Google AdWords, o clinică de ortopedie din București.

Un alt moment memorabil, care i-a schimbat cariera, a fost contactul cu David Rothwell, expert Google AdWords din Marea Britanie, care ulterior i-a devenit mentor profesional.

Îi citise cartea, The AdWords Bible, și pentru prima dată înțelesese că scopul unui specialist AdWords nu este să seteze campanii sau să pună "cuvinte negative", ci să obțină profit pentru clienții săi. Cum există lanțuri de aprovizionare cu materie primă, tot așa AdWords, făcut corect, poate fi un lanț de aprovizionare cu profit pentru agentul publicitar. Cu alte cuvinte, scopul unui specialist în marketing nu stă în tehnic, stă în financiar.

Conceptul l-a impresionat atât de tare încât a căutat toată informația scrisă de David. Pe blogul acestuia i-a lăsat comentarii la articole cu diverse întrebări, David i-a răspuns și treptat au început să discute.

În urma unei astfel de discuții David i-a propus să îl pregătească pe Google AdWords, dacă e de acord să ca pregătirea să fie înregistrată pentru a face ulterior un curs din ea. Mihai a acceptat pe loc.

Derulăm timpul circa șapte ani. Mihai a primit cea mai bună pregătire posibilă de la un practician care a administrat campanii cu vânzări de zeci de milioane de lire. David nu și-a făcut cursul dar a mai scris câteva cărți și ține legătura cu Mihai chiar și acum.

2015 - AdWords full-time

Momentul cel mai important a fost aprilie 2015, când Mihai a trecut full-time pe administrarea campaniilor AdWords pentru clienții săi. Pe tot parcursul anului a reușit să crească portofoliul de clienți prin recomandări și promovare proprie.

Unii clienți veniți în 2015 sunt și astăzi clienți ai agenției. Am crescut frumos împreună și avem o relație solidă, care s-a dezvoltat continuu pe parcursul anilor, prin performanță și comunicare lună de lună. Ne bucurăm să vedem că afacerile administrate bine se pot dezvolta frumos și că parteneriatele win-win există!

2016 - Creșterea clienților și a know-how-ului

Acest an a fost unul de creștere accelerată a portofoliului de clienți și a know-how-ului pentru Mihai, pentru că s-a confruntat cu o multitudine de situații noi. Clienți diferiți, contexte diferite, probleme diferite, soluții diferite.

Stres, dar și dobândirea unei abilități de a înțelege domeniul în profunzime și de a rezolva cu succes diverse provocări.

Apare pentru prima dată întrebarea privind creșterea activității prin crearea unei echipe, întrebare care nu are un răspuns ușor. Totul are avantaje și dezavantaje, iar crearea unei echipe este teren necartografiat. Problema principală este păstrarea calității actului de management a conturilor în urma delegării și în perioada următoare are loc o documentare extensivă pe această temă.

2017 - Prima campanie pe Facebook Ads

Ca multe persoane care au trecut de la AdWords la Facebook, mult timp Mihai a crezut că Facebook-ul nu are cum să funcționeze pentru că targetarea e prea imprecisă față de Google Ads. Totuși a decis să realizeze câteva experimente și a propus unor clienți setarea de campanii pentru a vedea dacă funcționează.

Un moment memorabil a fost unul de panică, atunci când pornise campaniile (cu titlu de experiment) pentru un client și de câteva zile nu se întâmpla nimic. 20 De afișări și 2-3 clicuri pe zi. Neavând experiență a apelat la un consultant de pe un forum plătit pe care era membru.

A costat $500 pentru o oră de consultanță ca să obțină recomandarea de a reduce bugetele, deoarece campaniile, fiind noi (și fiind pe Facebook-ul din 2017), nu știu cum să cheltuiască eficient întregul buget, motiv pentru care nu cheltuie nimic. Trebuie să se reducă bugetul și campaniile vor porni - și așa a și fost.


A meritat? Mihai a plătit acea sumă, a învățat cum să seteze campaniile încât să meargă de la început (plus alte sfaturi de îmbunătățire a performanței) și a păstrat clientul, colaborăm și azi. Plus că a dobândit încredere că și pe Facebook se poate face promovare profitabilă pentru magazine online.

Având în vedere că azi Facebook-ul e sursa principală de conversii pentru multe magazine online și că reprezintă o parte consistentă din veniturile agenției, credem că da, a meritat!

2018 - Primul angajat. Ia naștere brandul Maximize

17 August 2018, data în care s-a făcut prima angajare în cadrul a ceea ce va deveni agenția de PPC Maximize. Odată cu această dată a luat naștere practic Maximize ca agenție și ca brand, până atunci fiind doar Mihai ca freelancer.

Totul se schimbă când începi să ai colegi. Apar situații cu care nu te-ai mai confruntat până atunci, de exemplu să realizezi cu succes un task prin intermediul altei persoane, să delegi. Să faci training eficient, să faci proceduri, să verifici. Este greu, dar dacă sunt făcute bine, este și satisfăcător. Precauția și pregătirea până în acest moment au meritat, prima angajare este un succes!

2019 - Crește echipa. Crește portofoliul de clienți. Investim în automatizare

Echipa Maximize ajunge la trei persoane. Începem specializarea echipei pe Google Ads și Facebook Ads. Deja lucrurile se complică operațional dar facem față. Clienții sunt mulțumiți de interacțiunea cu echipa și de rezultatele din campanii.

Estimăm creștere în viitor așa că ne punem la treabă și creăm zeci de traininguri interne în care prezentăm toate etapele pe care le facem în setarea și optimizarea unui cont de Google Ads și Facebook Ads. De asemenea discutăm principii după care să lucrăm, pentru a ști cum să facem față situațiilor neprevăzute pentru care nu avem proceduri specifice.

Efectul în activitatea de zi cu zi al acestui efort este pozitiv și se vede imediat. Într-o fabrică ai utilaje, într-o firmă de software ai cod, dar în servicii trebuie să ai proceduri pentru a obține, constant, calitate. În servicii nu poți folosi o mașinărie pentru a avea rezultate predictibile, ca în producție. În servicii te bazezi pe oameni și pe organizare.

Crește și portofoliul de clienți, aducem conversii cu succes pentru mai multe tipuri de magazine online. Începem să extragem principii de promovare pe care să le aplicăm indiferent de nișă, precum și tehnici specifice pentru fiecare client în parte, pentru a crea acel algoritm de promovare optim, unic pentru el.

Începem dezvoltarea de scripturi pe Google Ads și Facebook Ads pentru a ne automatiza activitatea, începem să le implementăm și să ne bucurăm de efectele lor în creșterea productivității și a acurateții muncii noastre.

2020 - Echipa crește în continuare, la fel și portofoliul de clienți. Vine pandemia

Echipa ajunge la șapte persoane. Ne specializăm în continuare pe PPC pentru magazine online, creștem baza de know-how, tehnici, training și proceduri ale agenției pe fiecare canal de promovare în parte. Clienții se dublează față de anul anterior și se diversifică și mai mult.

Realizăm primul proiect din cadrul agenției Maximize de internaționalizare a campaniilor PPC pentru un magazin online românesc. Este un succes și învățăm că se poate.

Vine pandemia. Atenția ni se concentrează pe conversiile și costurile din conturile administrate. Ne îngrijorăm în martie, când totul se blochează, ne entuziasmăm în aprilie, când totul crește fulminant. Până la urmă anul e bun pentru online, avem noroc să activăm în acest domeniu.

Niciun an nu a fost ca 2020 din punct de vedere profesional. Am avut parte de o creștere puternică dar care a venit sub presiune. Am evoluat la viteză dublă față de normal, lucru care ne-a schimbat modul de lucru.

2021 - Creștere de vânzări, promovări, rebranding

Cifra de afaceri se dublează față de anul anterior. Primim din ce în ce mai multe recomandări, lucru care ne arată că aducem rezultatele pe care clienții și le doresc.

Facem promovări interne pe funcții de Team Leader Facebook Ads și Team Leader Google Ads pentru a îmbunătăți și mai mult calitatea activității noastre. Odată cu aceste funcții asigurăm o verificare suplimentară activității echipei. Săptămânal echipa discută fiecare cont cu Team Leaderul. Ca teme sunt ce probleme întâmpină, ce acțiuni de creștere face, etc. Tot săpătmânal toată echipa discută împreună o temă, care poate fi o noutate în platformă, o problemă anume sau un studiu de caz din care toată echipa învață.

Realizăm un rebranding major, am scris despre asta aici. Suntem mândri să avem această imagine vie, unică în piață și care ne reprezintă!

Ne diversificăm și gama de servicii. Ele sunt tot în PPC, dar sunt mai flexibile pentru clienți. Astfel pe lângă administrarea de campanii PPC acum avem servicii de training, de audit, de setare cont și de branding.

2022 - Conslidare, proiect intern juniori

Echipa ajunge la zece persoane. Obținem o creștere a cifrei de afaceri cu o treime față de anul anterior. Portofoliul de clienți se diversifică în continuare. Lucrăm pe toate fronturile pentru a ne dezvolta. Lucrăm la traininguri, proceduri, recrutare, marketing, HR - căutăm să ne îmbunătățim în toate felurile posibile.

În comunicare punem accent pe rezultatele avute, prin publicarea de testimoniale, studii de caz, exemple de optimizări de conturi și screenshoturi cu performanța campaniilor adusă de noi. Toate agențiile promit, noi ne dorim să dovedim.

De-a lungul anilor am observat că oamenii pregătiți intern performează cel mai bine, așa că lansăm, cu succes, un program de training pentru juniori. Programul nostru de training este axat pe dobândirea de competențe practice, nu doar pe parcurgerea de material. Avem taskuri de făcut, revizuiri și feedback frecvent, module clar delimitate, atenție în pregătire oferită de Team Leaderi și seniori.

Juniorii sunt mulțumiți de calitatea pregătirii și noi suntem mulțumiți de calitarea acțiunilor lor, creșterea lor profesională este vizibilă de la lună la lună.

2023 - Planuri mari

Avem o viziune clară privind unde vrem să ajungem - cea mai performantă agenție de PPC din România - și planuri pe măsură pentru a o realiza.

Te invităm să ni te alături. Fie că vrei să devii clientul nostru, fie că dorești să devii membru al echipei noastre, este o călătorie extraordinară!