Care este diferența dintre Boost Post și Facebook Ads?
Din acest articol vei afla:
- Ce sunt reclamele pe Facebook?
- Ce sunt Postările Promovate (boosted posts)?
- Ce sunt Facebook Ads?
- De ce să folosești Facebook Ads?
Ce sunt reclamele pe Facebook (Facebook Ads)?
Probabil că și ție îți apar zilnic în Feed numeroase reclame. Ele se disting de postările normale prin eticheta de sub numele paginii, Sponsorizat (Sponsored).
Există două tipuri de promovare plătită pe Facebook care se disting prin complexitatea setărilor pe care le ai la dispoziție: Post Boost (Postare promovată) și Facebook Ads. Ambele se vor afișa cu eticheta Sponsorizat (Sponsored) în Feed.
Diferența principală dintre postările organice și reclamele pe Facebook - fie Postare promovată fie Facebook Ads, este că poți să plătești pentru ca Facebook să îți afișeze reclama unei audiențe selectate de tine. Câte persoane vor vedea reclama, cât cheltuiești și ce rezultate obții depinde de tipul reclamei și de setările pe care le aplici. Impactul postărilor organice a scăzut dramatic în ultimii ani pentru paginile de business.
Este important de știut că atât Postările promovate cât și Facebook Ads vor apărea în Ads Manager - interfața de gestionare a campaniilor de promovare pe Facebook din Business Manager.
În cele ce urmează voi face un rezumat privind diferențele între Postările promovate și Facebook Ads.
Ce sunt Postările promovate (boost post)?
Postările promovate sunt postări organice de pe pagina de Facebook a afacerii tale pe care le poți promova ca să ajungă la mai mulți utilizatori. Asta deoarece impactul organic pe Facebook este limitat, în special pentru afacerile care încă nu au un număr semnificativ de urmăritori ai paginii.
Această opțiune e folositoare ca să creezi puțină notorietate brandului promovând postarea către persoane care nu sunt urmăritori ai paginii, însă nu este un mod eficient să generezi conversii, ceea ce majoritatea afacerilor preferă.
Orice postare organică care poate fi promovată are un buton albastru în colțul din dreapta jos numit (în engleză) Boost Post.
Odată promovată postarea va apărea în Ads Manager și va avea aceeași structură ca și Facebook Ads - campanie, ad set, ad.
Promovarea unei postări îți oferă câteva opțiuni:
- Obiectivul
Poți selecta din câteva opțiuni în funcție de ce dorești să obții din promovarea postării.
Poți să generezi trafic pe site, să încurajezi utilizatorii să îți trimită un mesaj prin Messenger sau Whatsapp, să obții reacții la postare, să obții informații despre utilizatori sau să te sune. De asemena poți lăsa Facebook să aleagă un obiectiv relevant, deși „relevant” pentru Facebook poate însemna altceva decât „relevant” pentru tine.
- Audiența
Această setare îți permite să alegi audiența căreia vrei să i se afișeze postarea. Ai la dispoziție câteva opțiuni precum și targetarea pe baza de interese - nu la fel complexă ca cea din Facebook Ads.
- Call to Action (îndemn la acțiune)
Butonul de Call to Action poate fi modificat în funcție de ce obiectiv alegi.
- Placement
Poți să alegi unde vrei ca reclama ta să se afișeze în funcție de ce obiectiv folosești: Facebook Feed, Messenger sau Instagram.
Ai opțiunea să asociezi Facebook Pixel ca să măsori rezultatele postării. Tot aici selectezi și metoda de plată.
- Buget/Durată
Setezi durata pe care vrei să ruleze promovarea postării și bugetul total pe care îl aloci. Facebook îți va da o estimare a impactului pe care îl va avea postarea.
Ce sunt Facebook Ads?
Facebook Ads sunt reclame create prin Ads Manager, un instrument ce îți oferă soluții de promovare avansate.
Dacă postările promovate te ajută să crești impactul unui anunț și să aduci puțină notorietate afacerii tale, campaniile de Facebook Ads îți oferă opțiuni complexe de targetare și setare a reclamelor ca să îți îndeplinești obiectivul în mod eficient.
Împreună cu funcțiile de targetare și raportare a performanței anunțurilor, campaniile cu obiectiv de conversii fac din Facebook Ads un mijloc rapid și eficient să generezi vânzări sau cereri de ofertă (lead-uri).
Capacitatea de a genera vânzări folosind Facebook Ads și de a controla costurile prin optimizări sunt cele mai mari avantaje față de postările promovate.
Campaniile de Facebook Ads sunt structurate pe 3 niveluri și pe fiecare nivel există o serie de setări pe care le ai la dispoziție.
La nivel de Campanie
Selectarea obiectivului
La nivel de campanie ai la dispoziție o serie de obiective pe care să le alegi în funcție de ce dorești să obții din campania respectivă.
Obiectivele sunt împărțite în 3 categorii care reprezintă stadiul în care se află utilizatorul în parcursul său către achiziție: Awareness, Consideration și Conversion și față de postările promovate avem mai multe opțiuni.
Diferența majoră este că obiectivele disponibile la postările promovate țin mai mult de generarea de trafic, engagement sau de obținere de informații de la utilizatori, pe când prin Facebook Ads poți să setezi obiective care vizează efectuarea unei acțiuni concrete, precum Achiziția unui produs pe website.
Impactul acestui obiectiv este imens în special pentru magazinele online, deoarece configurează afișarea reclamelor astfel încât să apară în fața utilizatorilor cu probabilitate mare să cumpere. În 99% din cazuri dacă ai un magazin online vrei să folosești acest obiectiv, indisponibil de altfel în postările promovate.
Buget
La nivel de campanie poți seta bugetul zilnic sau bugetul total pe perioada pe care va rula campania.
Deasemenea poți să selectezi modul în care algoritmul va folosi bugetul în licitație.
Adset
La nivel de Adset setările sunt mult mai complexe și prin urmare ai mai mult control asupra publicului căruia vrei să te adresezi și a modului de livrare a reclamelor.
Pentru o campanie cu obiectivul Conversii avem următoarele setări:
Setări pentru conversie
Locația unde se va efectua conversia: website, aplicație sau Messenger, selectarea pixelului care va măsura conversia și conversia pe care o dorești ca rezultat. Aceasta poate fi orice eveniment din pixel setat pe website însă Achiziția e cel folosit în cazul magazinelor online.
Creative dinamice
Această opțiune îți permite să combini diferite variante de text și titluri cu imagini sau video-uri. Algoritmul va combina creativele ca să formeze variante de anunțuri și să-l livreze pe cel care performează cel mai bine.
Avantajul creativelor dinamice e că algoritmul va livra varianta cea mai bună utilizatorilor și astfel vei testa rapid și cu costuri reduse ce variantă funcționează și ce nu.
Audiența
Probabil cel mai puternic instrument pe care îl ai la dispoziție pe Facebook Ads. La nivel de adset ai diferite opțiuni de creare, setare, combinare și excludere a audiențelor.
Poți crea audiențe calde formate din utilizatorii care deja ți-au vizitat website-ul sau care au interacționat cu produsele tale și să îi țintești cu reclame care să le aducă aminte de produsele respective.
La fel, poți seta audiențe reci, formate din persoane care au anumite interese sau date demografice și să excluzi audiențele calde și astfel să creezi pâlnii de vânzare optimizate pe atragerea de potențiali clienți care nu au mai fost pe site.
Opțiunile complexe pe care le ai la nivel de adset în ceea ce privește setarea audienței îți permite să construiești structura contului într-un fel eficient pentru atragerea de conversii și control al costurilor.
Astfel vei avea campanii de prospectare de clienți noi, campanii în care retargetezi utilizatori care au interacționat cu afacerea ta în online dar nu au cumpărat și campanii de retenție în care țintești clienții care au cumpărat de la tine și poți să le vinzi produse sau servicii conexe.
E limpede așadar că acest aspect al campaniilor de Facebook Ads e superior opțiunii de targetare a postărilor promovate.
Placement
La fel ca în Postările promovate, la nivel de adset ai posibilitatea să selectezi unde să se afișeze reclama ta. Cu Facebook Ads însă, poți face testări A/B ca să vezi ce plasament aduce cele mai bune rezultate.
Optimizare și și livrare
În această secțiune din adset, setezi optimizarea pentru livrare (pe ce se va focusa algoritmul să-ți aducă - exemplu: clickuri pe link sau conversii), setezi (opțional) controlul costului și fereastra de atribuire a conversiilor.
Recomandăm ca optimizarea pentru livrare să se facă mereu pentru conversii într-o campanie cu obiectiv de Conversii.
La controlul costului se poate seta un plafon maxim de cost/conversie sau un plafon maxim de licitare. Necompletat, Facebook va cheltui întreg bugetul ca să îți aducă cele mai multe rezultate la costul cel mai mic. Dacă optezi să folosești controlul costului ai putea să reduci volumul de conversii pe campanie deoarece impui algoritmului niște limite de cost în care să-ți aducă rezultatul. Dacă nu folosești controlul costului Facebook va încerca să-ți aducă cât mai multe conversii la un cost mic, care va putea depăși uneori targetul de cost pe conversie pe care ți-l dorești.
În cadrul agenției PPC Maximize am testat controlul costului în mai multe conturi pe care le administrăm. În unele cazuri a funcționat, campaniile au adus conversii constant la un cost maxim setat de noi. În alte cazuri deși au fost rezultate bune în primele zile, volumul conversiilor a scăzut considerabil în timp.
Dacă ești la început în Facebook Ads recomandăm să folosești opțiunea „Lowest cost”. Dar dacă vrei totuși să experimentezi cu controlul costului, trebuie să calculezi un cost maxim per conversie realistic. E improbabil să vinzi pe Facebook un produs de 1.000 de lei cu un cost maxim de 10 lei.
Setările la fereastra de atribuire se pot modifica în funcție de intervalul necesar ca un utilizator să cumpere produsele tale și de modelul tău de afacere. Setarea atribuirii conversiei la 7 zile de la clic va indica algoritmului să învețe din conversiile care se produc într-o zi și va afișa reclamele persoanelor cu probabilitate mare să convertească într-o zi.
Ads
Nume și identitate
La nivel de reclamă începi cu denumirea reclamei și selectarea paginii de Facebook și de Instagram sub a cărui identitate va rula reclama.
Format
Aici vei seta formatul reclamei, imagine sau video, carusel sau colecție.
Dintre aceste opțiuni se distinge formatul tip carusel și în special caruselul dinamic care conține produse din website încărcate în catalogul Facebook. Cuplat cu audiențele formate din utilizatori care au interacționat cu produse de pe site, caruselul dinamic va afișa persoanelor exact acele produse cu care au interacționat. Mai mult cu opțiunea de format dinamic, Facebook va forma o reclamă care combină formatul carusel, colecție, imagine sau video și o va livra personalizat utilizatorilor.
Reclamele dinamice au devenit standard în remarketingul pe Facebook pentru magazinele online datorită eficienței lor.
Sub tipul de format ai opțiunea să creezi o Experiență Instant (Instant Experience), o alternativă rapidă la un Landing Page clasic. Facebook dorește ca utilizatorii săi să aibă parte de experiențe plăcute pe platformă și de aceea penalizează paginile web care se încarcă greu. Dar cu Experiența Instant Facebook îți pune la dispoziție un format prin care utilizatorii pot să interacționeze cu produsele tale fără să părăsească platforma.
Dezavantajul este că utilizatorii nu pot să finalizeze comanda aici și este necesar ca ei să continue pe site-ul tău.
Secțiunea Ad Creative va defini cum va apărea reclama ta utilizatorilor. Secțiunea aceasta se va modifica puțin în funcție de ce format ai ales la pasul anterior.
Aici vei alege elementul media din reclama ta, imagine sau video dar și textul reclamei. Un avantaj al Facebook Ads față de postările promovate este că la nivel de reclamă poți să testezi în același timp mai multe variante de text și headline adăugându-le prin butonul Add Options.
La final selectezi butonul de Call to Action relevant reclamei tale.
Urmărirea rezultatelor
O altă opțiune utilă este urmărirea rezultatelor (tracking-ul). La nivel de reclamă poți seta un parametru de URL personalizat pentru o mai bună raportare a datelor și asociere a datelor respective cu reclamele care le produc.
De ce să folosești Facebook Ads dacă vrei vânzări?
Postările promovate aduc puțină notorietate afacerii și oferă puțină tracțiune paginii însă promovarea eficientă necesită analiza precisă a rezultatelor din punct de vedere al costurilor și al atingerii obiectivelor.
De aceea Facebook Ads e instrumentul pus la dispoziție de Facebook ca să creezi reclame personalizate, campanii construite în jurul unui obiectiv și al unei audiențe, dar și să măsori datele ca să poți lua decizii calculate de marketing.
Dacă ai un magazin online, Facebook Ads îți oferă posibilitatea să testezi diferite produse, oferte, audiențe și reclame ca să optimizezi costurile de promovare și să găsești combinația perfectă de produs/ofertă și mesaj.
Facebook Ads funcționează foarte bine și în cazul unui magazin online nou. Dacă ai un buget de marketing mic, poți să testezi rapid oferte, produse și ce tip de reclame îți aduc cel mai bun retur al investiției. Astfel în faza de testare poți lua decizii calculate de îmbunătățire a ofertei sau a produsului.
Și nu în ultimul rând, campaniile de conversii pe Facebook Ads sunt cel mai rapid mod să obții vânzări și nu doar trafic pe site. Dacă ai un produs validat de piață și o ofertă bună, poți opta pentru campanii de conversii fără să fi nevoit să „Încălzești” audiența cu campanii de trafic sau alte obiective.
Concluzie
Facebook Ads este metoda prin care trebuie să te promovezi pe Facebook dacă vrei rezultate consistente și măsurabile, pe care să le poți îmbunătăți.
Asta nu înseamnă că postările organice și cele promovate nu ar trebui folosite. Dimpotrivă, postarea regulată pe pagina de Facebook și apoi promovarea acelor postări ca să ajungă la cât mai mulți urmăritori ai pagini tale este un mod eficient de a-ți consolida brandul. Totodată este o metodă eficientă de a comunica cu fanii pagini tale și să obți feedback de la ei.
Mai jos sunt principalele diferențe între Facebook Ads și Post Boost.
Fiind o platformă în continuă schimbare în timp pot apărea și alte diferențe între cele două modalități de promovare pe Facebook.
Principalele diferențe de funcționalitate între Facebook Ads și Post Boost
*Facebook oferă mai puține opțiuni ca în cazul Facebook Ads
Cu toate acestea obținerea vânzărilor cât și achiziționarea de potențiali clienți o vei face în cel mai eficient mod prin Facebook Ads. Faptul că poți seta campaniile pentru o conversie finală, cum ar fi achiziția unui produs este factorul decisiv în promovarea pe Facebook Ads. Cu setările corecte și anunțuri persuasive campaniile de conversii vând pe „“pilot automat”.