Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Cum să controlezi costurile în Google Ads ?

Cum să controlezi costurile în Google Ads ?

Salutare,

Bidding-ul, sau mai concret alegerea bugetului și a strategiei de licitare, este o acțiune pe care trebuie să o facem zilnic ca specialiști PPC. 

În continuare vreau să îți prezint câteva idei pe care le vei putea folosi pentru a alege corect bugetul și strategiile de licitare ale campaniilor tale.

Principiu: Costul trebuie ținut întotdeauna sub control. 

Într-o campanie costul este influențat de buget și de strategia de licitare. Asta înseamnă că:

Bugetul trebuie ținut sub control. Acest lucru se realizează prin dimensionarea sa față de rezultate, după principiul “mai mult dacă merge, mai puțin dacă nu merge”;

Strategia de licitare trebuie ținută sub control. Aceasta se realizează prin modificarea valorii targetului acesteia, CPA (Cost Per Achiziție) sau ROAS (Return On Ad Spend).

Cel mai ușor este să despicăm firul în două și să analizăm fiecare variantă

Control prin buget

Dacă ai o strategie de licitare de tip Maximize Conversions, care nu are target de CPA sau ROAS, atunci realizezi controlul costurilor prin buget.

Motivul este că în funcție de câți bani dai voie campaniei să cheltuiască, sau mai degrabă ceri să cheltuiască (în interpretarea Google), strategia te va afișa în licitații pentru afișare mai ieftine sau mai scumpe.

Buget mare = licitații din ce în ce mai scumpe, dar și un potențial de conversii mai multe. Asta pentru că vei fi inclus atât pe majoritatea licitațiilor cu potențial mare de conversie, cât și pe mai multe licitații din toate câte sunt disponibile. 

Din cauza acestui potențial costul total de promovare crește pentru că strategiile automate ale tuturor concurenților le evaluează similar și licitează maximal și ele.

Buget mic = licitații din ce în ce mai ieftine, cu dezavantajul unui potențial mai redus de conversii. Asta pentru că vei fi inclus atât în licitații cu potențial mai mic de conversie, cât și în mai puține licitații per total.

Mai e și un motiv tehnic, anume că singurele acțiuni pe care le poți lua pe această strategie sunt să o pornești și să o oprești, atât. Nu poți influența în niciun alt fel strategia. Și dacă te gândești că îi poți pune target CPA, aceea este altă strategie pentru că acționează după alte principii.

Controlul prin buget este cel mai simplu de realizat. Trebuie doar să crești sau să scazi bugetului în funcție de performanță.

Cum crești sau scazi bugetul în funcție de performanță voi prezenta într-un email viitor.

Caveat: Maximize Conversions nu înseamnă că vei chiar avea conversii. Acestea pot fi și 0, adică maximul conversiilor pentru tine pe perioada X este 0. 

Nu te lăsa indus în eroare de numele strategiei, acesta este ales ca să fie persuasiv, să îți picteze o imagine mentală de abundență, dar în fapt nu implică nicio promisiune și nicio garanție din partea Google. E o realitate pe care o vedem în conturile pe care le administrăm.

Este doar marketingul Google către tine. Strategia putea la fel de bine să se numească ASDF1234 - ar fi avut același rezultat, dar nu ar fi sunat la fel de bine.

Control prin targetul strategiei

Dacă ai istoric, poți merge pe target ROAS din alte campanii care știi că funcționează. Adesea acesta este targetul ROAS al contului sau chiar mai mare.

Dacă nu ai istoric, mergi pe 80% din targetul ROAS al contului. Astfel lași strategia să lucreze, să înceapă să aibă afișări și să aducă conversii, dar nu deviezi prea mult de la target. E un compromis între necesitatea de a te mișca repede și a intra repede în joc pe cât mai multe licitații (target ROAS mic) și a păstra promovarea profitabilă, a nu pierde bani (target ROAS de breakeven).

În funcție de cum merge modifici targetul ROAS în sus sau în jos, pentru a porni campania, și dacă a pornit, mărești gradual până ajungi la tROAS dorit.

Maximize Conversions cu target CPA și Maximize Conversion Value cu target ROAS - atât target CPA cât și target ROAS funcționează ca frâne suplimentare. Ai bugetul ca frână principală și, suplimentar, ai targetele ca frâne secundare. 

Despre Maximize Conversions

Maximize Conversions o punem când vrem doar să vină conversii (în general pe campanii care aduc conversii greu), sau când nu avem nevoie anume de Conversion Value, CPA sau ROAS, de exemplu când produsele au valori sau marje similare. 

Mai e posibil să descoperim prin testare că această strategie este cea mai bună în contul nostru. Acest lucru nu este surprinzător pentru că strategia funcționează diferit față de celelalte și ne pune în alte licitații în care celelalte nu ne-ar include.

Maximize Conversions este bună pentru situația în care produsele au aceeași marjă, deci același target ROAS sau CPA, pentru că nu trebuie să estimeze pe niciuna dintre ele. Noi putem obține targetul dorit doar din dimensionarea bugetului alocat strategiei.

Strategia pe scurt

Ideal dăm campaniei buget mai mare decât cheltuie și ținem costul sub control din targete. Dacă nu avem targete ținem costurile din buget (sub cât ar cheltui total), pe care îl cheltuim cu o strategie simplă de Maximize Conversions. Apoi, când ajungem la targetul dorit, fie CPA fie ROAS, schimbăm strategia și adăugăm și aceste constrângeri suplimentare. 

Le adăugăm ca să ne asigurăm că acea campanie va continua să le aducă. Le adăugăm după ce le atingem fără ca ele să fie setate, doar din strategia de Maximize Conversions simplă, pentru că până atunci campania acumulează date și aceste strategii au nevoie de date ca să funcționeze bine.

Stabilirea bugetului

Dacă nu ai istoric, mergi pe un buget care ar acoperi costul a cel puțin 5 conversii pe zi. Este bine să fii precaut pentru că în perioada de învățare campania nu va cheltui eficient banii, practic va experimenta pentru a găsi audiența cea mai bună pentru tine.

Dacă ai istoric mergi pe bugetul mediu din trecutul recent, să zicem bugetul zilnic mediu din ultimele trei luni.

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne