Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
De ce succesul pe FB Ads nu înseamnă succes și pe alte platforme

De ce succesul pe FB Ads nu înseamnă succes și pe alte platforme

Salutare,

Uneori discutăm cu potențiali clienți care ne spun: “Am succes pe eMag marketplace, vreau să fac Facebook Ads”. Noi răspundem “Putem încerca, dar succesul pe o platformă publicitară nu înseamnnă neapărat succes pe toate.” 

Într-o primă logică pare că dacă oferta merge undeva, va merge peste tot, pentru că dacă merge înseamnă că e bună. Dar din experiența noastră acest lucru nu este adevărat. O ofertă bună care performează într-un mediu de promovare poate să nu performeze în altul. Vreau să explic în continuare de ce.

Din experiența noastră platforma pe care vindem online performează într-un fel propriu ei două motive principale:

  • Fiecare platformă are particularitățile ei, și 
  • Pe fiecare platformă avem altă concurență

Facebook și TikTok într-adevăr sunt platforme de petrecere a timpului liber, de divertisment. Utilizatorii cumpără produse pentru că le-au trezit un interes brusc (produse de tip “wow”) sau pentru că sunt remarketați de către magazine pe care le-au vizitat sau similare lor și nu pentru că au intrat pe aceste platforme căutând produsele respective. 

Facebook și TikTok nu sunt locul de vânzare a unor produse foarte specifice, cum ar fi șuruburi M3x25mm. Pe Facebook și TikTok merg cel mai bine produse care impresionează vizual și care pot fi cumpărate din impuls, cum ar fi fashion, bijuterii, produse tip “wow”, etc.

Aici concurăm nu doar cu alți vânzători cu produse similare, ci cu alți vânzători ai oricăror produse și servicii ar cumpăra utilizatorul. Concurăm cu firme de asigurări, cu bănci, cu firme de modă, cu imobiliari, cu librării, etc. Asta dă o dinamică promovării care este unică acestor canale.

Google este o platformă de informare și de achiziție. Google e făcut pentru a ne da rezultate diverse, de o precizie extremă, oricare ar fi căutarea. De aceea cumpărătorii acestui șurub vin aici ca să-l caute și nu petrec timp pe Facebook până le apare în feed. 

Aici merg atât produse care impresionează vizual (pentru că sunt căutate anume) cât și produse nișate. De exemplu pe Google putem foarte bine vinde produsul “PA3399U-2BRS” (o baterie de laptop). 

Pe Google concurăm doar cu alte magazine care vând produse similare, spre deosebire de Facebook sau TikTok. Concurența diferită și intenția de achiziție mult crescută față de Facebook modifică rezultatele campaniilor în termeni de ROAS, număr de conversii sau valoare a vânzărilor.

eMag (sau Amazon în Vest) este o platformă exclusiv de achiziție. Aici nu vom găsi articole despre opera lui Borges dar vom găsi acea baterie Toshiba, acele haine, acele suplimente și acele cărți pe care le căutăm direct.

Concurența este formată din alți vânzători, unii exclusivi eMag. De aici pot să lipsească unii concurenți mari de pe celelalte platforme. 

Pe eMag rata de conversie este probabil printre cele mai mari din țară, pentru că pe eMag oamenii vin exclusiv ca să cumpere. Pe celelalte platforme oamenii vin din mai multe motive, achiziția fiind doar unul dintre ele.Din aceste motive performanța vânzărilor noastre nu se va translata 100% de pe o platformă pe alta. Vom avea nevoie de strategii diferite și este posibil ca dacă dominăm pe una, să pierdem pe alta, unde avem concurenți mai puternici sau algoritmul de livrare a anunțurilor este altul. 

Vedem acest lucru mai ales în tranziția promovării de pe eMag pe Google / Facebook sau în cazul unor nișe care nu sunt de larg consum (pot fi produse tehnice, sau produse B2B, etc.).

Abonează-te la Newsletter
👉 Idei unice și tehnici de scalare
👉 Studii de caz din interiorul agenției
👉 Informații prezentate clar și pe scurt
Te-ai abonat cu succes!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

O discuție nu te costă nimic

Dacă vrei să discutăm despre ce rezultate îți putem aduce te invităm să ne contactezi.

Nu forțăm nicio vânzare, vom discuta proiectul tău și dacă te putem ajuta.
Contactează-ne