Studiu de caz: Dublarea performanțelor unui cont Google Ads în 3 luni
Prezentăm un studiu de caz ce constă în dublarea performanțelor unui cont Google Ads pe o perioadă de trei luni, menținând targetul ROAS agreat cu clientul.
Context
În Februarie 2022 contul Google Ads avea următoarele campanii: 3 campanii Smart Shopping, dintre care 2 setate pe categorii specifice și 1 setată pe restul categoriilor la nivel general, 1 campanie Performance Max specifică pe o categorie și o campanie Search care targeta cuvinte cheie legate de numele Brandului.
Performanțele contului când l-am preluat erau în medie 250 Conversii și 27.000 RON Valoarea conversiilor pe lună.
Obiectivul de performanță al clientului este să aducem cât mai multe conversii menținând un ROAS de 5.
Am observat ca dintre toate categoriile din campania Smart Shopping, una avea performanțe foarte bune și am decis să facem o campanie separată pentru acea categorie astfel încât să putem controla bugetul ei mai eficient și să-i maximizăm performanțele.
Rezultate după prima lună
După prima lună performanțele contului au scăzut proporțional cu Costul, ceea ce nu e neapărat un lucru rău:
Am analizat contul și am luat măsuri prin optimizarea zilnică a bugetului, modificarea strategiilor de licitare și analiză performanțe pe categorii.
Din analiză am ajuns la concluzia că în campania Shopping generală pe categorii, o parte din ele au performanțe foarte bune, iar restul au performanțe mai slabe sau deloc.
Această situație se poate întâmpla atunci când promovăm mai multe categorii de produse într-o singură campanie, o parte din ele se promovează corect și bine și domină bugetul zilnic și o parte din ele abia dacă apucă să aibă câteva click-uri.
Astfel am stabilit să segmentăm acea campanie în una High Performance, care conține toate categoriile cu performanțe foarte bune din ultimele 3 luni, și una Low Performance, care conține restul categoriilor.
De asemenea, am observat că acea campanie Shopping creată pe categoria best seller a performat foarte bine așa că i-am oferit și mai mult buget ca să nu fie limitată din acest punct de vedere.
Pe lângă aceste modificări, am mai creat o campanie Smart. Campania Smart este un tip automat de campanie în Google Ads. Anunțurile acestei campanii se pot afișa pe Google Search, YouTube, Gmail, Google Display și alte site-uri partenere precum și aplicații mobile. Aceasta are nevoie de anunțuri de tip Expanded Search Ad, cuvinte de interes pentru targeting și imagini pentru afișare non-Search.
Am mai activat încă o campanie Smart Shopping pe o altă categorie de interes pentru client + o campanie Search de tipul Dynamic Search Ads (DSA) pentru a aduce trafic relevant pe site.
Deci în total am ajuns de la a avea cinci campanii active în cont, la a avea nouă campanii active în cont.
Rezultate după a doua lună
Rezultatele după toate modificările făcute au fost pe măsură. Contul a crescut cu 37.44% în Conversii, 68.87% în Valoarea Conversiilor și 77.12% în Cost. ROAS-ul rezultat din aceste performanțe este 5.66 deci suntem peste targetul stabilit cu clientul. De la media lunară de 27.000 RON pe lună, am ajuns la 40.000 RON:
De aici am tras concluzia că dacă avem campaniile potrivite, atunci performanțele vor crește împreună cu Costul.
Astfel, am început să creștem bugetele campaniilor performanțe și am mai upgradat două campanii Smart Shopping pe categorii individuale în campanii Performance Max.
De asemenea, am observat că strategia de a segmenta campaniile Smart Shopping pe categorii a funcționat foarte bine deoarece acele categorii Low Performance erau slabe doar din cauză că nu ajungea suficient buget la ele. Dar odată de am setat un buget separat pentru ele, pe care l-am optimizat zilnic, a ajuns a doua cea mai performantă campanie din cont.
Costul nu a fost niciodată o problemă pentru client, atâta timp cât performanțele erau pe măsură, așadar ne-am focusat pe a crește aceste performanțe și mai mult.
Rezultate după a treia lună
După 3 luni de promovare și încercări, am ajuns să dublăm performanțele contului, având o lună record în Conversii cu o creștere de 64.42% și în Valoarea Conversiilor cu o creștere de 67.14%. Valoarea Conversiilor a ajuns la suma de 66,966.10 RON, ceea ce este mai mult de dublu față de valoarea obișnuită a contului de ~27.000 RON:
ROAS-ul contului pe luna Mai a fost de 5.03, deci ne-am încadrat perfect în targetul de performanță al clientului, având și cele mai bune performanțe din istoria contului.
Rezultate după zece luni de promovare:
Mai jos prezentăm o comparație între luna record Mai 2022 cu luna Februarie 2022:
Concluzie
În aceste luni strategia de creștere a fost să segmentăm campaniile după categorii, astfel încât să fim în controlul bugetului consumat și să permitem tuturor produselor să se promoveze.
Strategia de optimizare a fost una de tipul “Mai mult din ce merge și mai puțin din ce nu merge”, astfel, campaniile care au performat bine au primit mai mult buget și au fost optimizate. În schimb, cele care nu au performat foarte bine au primit mai puțin buget, iar dacă optimizările nu au avut efect, au fost, ulterior, oprite.
Spor la conversii!