.png)
Profilul specialistului PPC ideal
Salutare,
De-a lungul anilor am lucrat cu mulți specialiști PPC pe care i-am recrutat în cadrul Maximize, eu însumi devenind unul pe parcursul celor 11 ani de experiență de până acum.
Dacă și tu ești un specialist PPC, sau dacă doar lucrezi cu unul, aș vrea să îți prezint în continuare ce abilități ar trebui să aibă specialistul ideal.
Ar trebui să știe interfața cu care lucrează până la ultima bifă
Mă refer, la propriu, la a ști ce face și când se folosește fiecare buton, fiecare link, fiecare secțiune, fiecare funcționalitate din interfața în care lucrează. Fără excepții trebuie să cunoști absolut tot, fie că e vorba de Google Ads, Google Ads Editor, Facebook Ads, TikTok Ads sau orice altă platformă folosești.
Nu poți seta corect și complet un cont până nu știi însemnătatea fiecărui element din interfață. Nu poți seta conversii, campanii, anunțuri, audiențe, targete, etc. până nu știi fiecare în parte cum trebuie implementat după cele mai bune practici și propria ta experiență.
Pe lângă asta ar trebui să cunoști bine interfețele aplicațiilor adiacente, cum ar fi Google Sheets sau Canva, sau oricare unealtă folosești.
Ar trebui să știe toate interacțiunile dintre toate elementele din interfață
Totul este interconectat pe aceste platforme și este datoria ta ca specialist să cunoști aceste interacțiuni.
Setezi o campanie și afectezi performanța altei campanii. Sau schimbi un anunț și crește ROAS-ul. Sau auditezi implementarea conversiilor și constați că nu se înregistrează corect, lucru care afectează toate campaniile.
Interacțiunile se descoperă prin documentare și experimentare pe parcursul unor ani de zile.
Cunoașterea interacțiunilor este importantă pentru că te ajută să eviți greșeli și au valoare predictivă, poți ști dinainte cum să influențezi un rezultat.
Ar trebui să poată rezolva orice probleme apar în activitatea de zi cu zi
Aici mă refer mai ales la probleme tehnice, de tip:
- De ce am diferențe mari între Analytics și admin-ul magazinului?
- De ce nu a pornit campania deși e a treia zi?
- De ce apar 300 de conversii în ziua de joi, când eu în medie am 40?
- Cum remediem produsele dezaprobate din feed?
Problemele tehnice apar frecvent în PPC. Specialistul trebuie să știe că orice problemă este rezultatul unei întreruperi a unui lanț logic și că remedierea nu se poate face decât mergând din verigă în verigă pe acel lanț.
Investigațiile se fac prin comparări de cum e acum vs. cum era înainte, deci prin contrastare. Abilitatea aceasta se dobândește în timp.
De asemenea trebuie să poți discuta cu un programator care poate nu știe ce să facă.
Ar trebui să poată gestiona profesionist relația cu clienții săi
Aici mă refer la a comunica profesionist. Asta constă în linii mari în:
- A răspunde concis, clar și rapid la solicitări
- A explica proactiv acțiuni sau situații din cont
- A anunța în permanență clientul cu privire la acțiunile realizate și motivul pentru care au fost realizate
Dincolo de abilitățile tehnice și de comunicare enumerate mai sus, mai există abilități generale, să le zicem meta-abilități.
Ca meta-abilități aș enumera următoarele:
- Dobândirea know-how-ului interfeței și interacțiunilor se realizează prin documentare și experiență, deci e nevoie și de abilitatea de sinteză;
- Problemele necesită minuțiozitate, orientare spre detaliu, răbdare și gândire logică;
- Gestionarea clientului necesită charismă și profesionalism - nimeni nu vrea bâlbe în discuții, nimeni nu vrea răspuns la email în două săptămâni.
Și în final, ceea ce le încapsulează pe toate nu ține de abilități, ci de emoții.
Specialistul ideal are o curiozitate insațiabilă pentru tot ceea ce ține de domeniul său de activitate și are perseverență pentru a depăși orice problemă întâmpină.
Iar mai presus de acestea stă atributul suprem, din care toate celelalte izvorăsc, anume entuziasmul pentru meseria sa.