.png)
ROAS sau CPA sunt frâne pozitive în marketingul online
ROAS-ul (Return On Ad Spend) sau CPA (Cost per Action) sunt frâne pozitive în promovarea online și ar trebui folosite în fiecare cont publicitar.
ROAS-ul este raportul dintre vânzări și costuri, care arată cât de rentabilă este promovarea (câți lei obținem din vânzări pentru fiecare leu cheltuit). Este folosit mai ales în eComnmerce.
CPA-ul este costul pe acțiune, cât ne costă o achiziție, un lead, sau orice altă acțiune valoroasă pentru noi. Este folosit mai ales în generarea de lead-uri.
A avea setat Target ROAS sau CPA într-o campanie înseamnă a limita afișările doar la acelea cu o șansă mare de a converti profitabil. Când setăm o astfel de limită practic spunem algoritmului “cumpără-mi toate conversiile dar numai dacă merită”. Sau “cumpără acele conversii care sunt profitabile și nu cumpăra acele conversii care sunt neprofitabile”. Sau “vreau doar conversiile ieftine, nu și pe cele scumpe”.
Deci ROAS-ul (și CPA-ul, în oglindă) limitează campanile, ceea ce limitează conversiile dar limitează și costurile - acesta fiind beneficiul principal. Limitarea costurilor este esențială într-o promovare profitabilă.
Datorită naturii sistemului de licitație pentru afișare, pe toate platformele Pay Per Click (PPC), fără o limită a costurilor vom ajunge să plătim mai mult pentru o conversie decât valorează pentru noi. În PPC, fiecare conversie costă mai mult decât conversia anterioară, până la nivele exponențial mai mari. Dacă nu am avea limită de costuri via ROAS sau CPA, și am avea buget nelimitat, am putem ajunge să plătim 10,000 de lei pentru o conversie de 10 lei…
Într-adevăr, în acest scenariu am maximiza conversiile, am cumpăra-o și pe aceea de 10 lei, ultima de pe piață - dar la ce cost? Deci controlul costului este un element esențial în promovarea profitabilă..
Prin faptul că reduc conversiile ROAS-ul sau CPA-ul sunt limite, dar prin faptul că reduc și costurile spunem că sunt “limite pozitive”.
Putem limita costurile și prin alte metode, dar dacă ne dorim maximizarea conversiilor într-un mod profitabil, și dacă ne dorim să scalăm un cont fără să pierdem bani, atunci setarea unui ROAS sa a unui CPA în biddingul campaniilor este opțiunea ideală în majoritatea cazurilor.
Partea bună cu bidding-ul pe bază de AI este că putem pune limitele exact unde ne convine, simplu, fără nicio complicație. În conturile cu oferte bune va funcționa fără probleme.