Creșterea vânzărilor pe Facebook Ads având un pachet promoțional
Studiu de caz - Creșterea vânzărilor pe Facebook Ads cu ajutorul unui pachet promoțional, pentru un magazin online care vinde produse la prețuri mici
Perioada de evaluare a rezultatelor: 30 Aug 2021 - 30 Nov 2021 vs aceeași perioadă a anului trecut
Rezultate
Conversii:
Valoarea conversiilor:
Cum am ajuns la rezultatele de mai sus:
Date despre situația contului
Magazinul vinde produse cu prețuri mici în mod recurent iar profitabilitatea campaniilor pe Facebook Ads vine din achiziționarea a mai multor produse deodată.
În contextul modificărilor iOS 14, profitabilitatea campaniilor a fost cu atât mai mult afectată datorită creșterii costurilor pe conversie, raportarea întârziată a conversiilor și schimbarea ferestrei de atribuire a conversiilor.
Analizând istoricul contul am concluzionat că reducerea costurilor ar fi însemnat și o reducere a volumului de conversii așa că aveam nevoie de o soluție pentru creșterea valorii conversiei.
Asta se putea întâmpla în două moduri:
- Prin creșterea numărului de produse cumpărate odată sau
- Prin promovarea unui produs mai scump.
Ce am făcut?
O ofertă irezistibilă
Am propus să găsim o ofertă care să conțină o combinație de produse pe care să o putem promova la preț mai ridicat dar în același timp să fie avantajos pentru utilizatori.
Clientul a realizat un pachet promoțional format dintr-un produs bestseller plus alte produse adiacente care pot fi vândute recurent. Prețul pachetului fiind mai mic decât valoarea cumulată a produselor cumpărate individual a condus la o ofertă atrăgătoare pentru consumatori.
Pentru că produsele vândute în pachet pot fi mai apoi vândute în mod recurent, ne-am permis un cost mai mare de achiziție în campaniile de prospectare, deoarece fidelizarea clienților noi înseamnă vânzări repetate în fiecare lună de la acești clienți. Asta înseamnă că în acele campanii am prioritizat numărul de conversii.
Cu toate că am prioritizat volumul de conversii am reușit să aducem o ușoară scădere a costului per conversie.
În concluzie, clientul a conturat o ofertă irezistibilă pe care noi am promovat-o eficient prin campanii de Facebook Ads astfel încât am adus un număr maxim de clienți noi la costul impus de target.
Mai departe, clientul a folosit alte canale de promovare pentru a vinde recurent produsele către clienții săi.
Structura contului de Facebook Ads
Odată stabilită oferta am structurat campaniile astfel încât să aducem maximul de clienți noi la targetul de cost stabilit.
Primul pas a fost să facem o listă și să testăm cât mai multe audiențe reci.
Am început cu două campanii de prospectare pe audiențe reci (persoane care nu au auzit de brand sau nu au vizitat site-ul). Am testat mai multe audiențe bazate pe interese dar și audiențe generale în care am selectat doar intervale de vârstă.
Am pornit câte 3 adset-uri pe campanie, cu buget setat la nivel de campanie urmând pe parcurs să oprim ce nu merge și să adăugăm audiențe noi pe care să le testăm.
Am descoperit inițial e că unele audiențe bazate pe interese indirecte față de produs au adus rezultate cu un cost pe conversie mai mic. Aici am profitat de datele adunate de pixel în timp ca să găsească conversiile cele mai bune în diferitele audiențe.
Pentru că unele audiențe au adus conversii la costuri foarte mici ne-a permis să scalăm prin mărirea bugetului și să adăugăm noi audiențe în campanii.
După performanța bună a celor două campanii am decis să profităm și să aducem un plus de ROAS targhetând și audiențe calde.
Prima audiență a fost creată din persoanele care au vizualizat produsul bestseller individual din pachet dar nu au cumpărat pachetul, iar a doua din clienții care au cumpărat în ultimele 180 de zile dar nu au cumpărat încă pachetul.
Aceste două audiențe au fost incluse într-o campanie care în timp s-a dovedit a fi cea mai profitabilă, având un volum mare de conversii la cost scăzut.
Cele 4 campanii nucleu, cu albastru este campania menționată mai sus.
În a doua campanie am folosit o audiență din toți vizitatorii site-ului din care am exclus interacțiunile cu produsele și o altă audiență bazată pe interacțiunile din social media.
Cele 4 campanii, 2 de prospectare (audiențe reci) și cele 2 pe audiențe calde au format nucleul structurii de cont pe care am dezvoltat și am testat ulterior alte tipuri de campanii, produse și oferte.
O metrică care deseori este ignorată în procesul de optimizare dar care ne spune dacă avem o ofertă atractivă și o targetare eficientă este rata de conversie de la adăugarea în coș la achiziție. În cazul nostru am reușit o creștere substanțială la nivel de cont, de la 6% în anul precedent la aproape 36%, prin măsurile aplicate.
Concluzie
Strategia completă a propus multă comunicare între managerul de cont și client ca să ajungem la o soluție viabilă de promovare.
E unul din cazurile în care nu a fost deajuns doar să facem anumite setări în interfața Facebook Ad ci a presupus o înțelegere a situației contului și a afacerii clientului ca să dezvoltăm planul de promovare.
Desigur, munca de cercetare, analizare a datelor și optimizarea campaniilor a jucat un rol important în stabilizarea contului și la o creștere treptată în fiecare lună.