Studiu de caz: Creștere ROAS cu 382% față de aceeași perioadă
Prezentăm un studiu de caz ce constă în preluarea unui cont existent de Google Ads și creșterea numărului de conversii și îmbunătățirea ROAS-ului.
Context
Spre sfârșitul lunii Martie 2021 am preluat un cont în care rulau la momentul respectiv următoarele campanii: o campanie Smart Shopping, o campanie Search care targeta cuvinte cheie legate de numele Brandului, o campanie Smart și o campanie Display. Pe ultimele 3 luni Ianuarie - Martie, contul a avut un total de 137 de vânzări, la un cost de 30,015 RON și un ROAS de 3.5.
Obiectivul clientului a fost acela de crește numărul conversiilor, de a crește ROAS-ul și a-l menține peste 6.
Vom face o analiză a contului pentru perioada Aprilie - Decembrie 2021, iar în final vom compara aceste rezultate cu rezultatele pe care le-a avut contul în aceeași perioadă a anului 2020.
Administrare cont Google Ads
Încă din prima lună în care s-a început promovarea pe acest cont, focusul a fost pe campaniile Smart Shopping. Prima campanie testată a cuprins toate produsele, apoi din Aprilie până în Octombrie au fost testate campanii împărțite pe mai multe categorii de produse sau după diferite criterii: bestsellers, numărul afișărilor etc.
În luna Noiembrie a fost gândită și aplicată o nouă strategie pentru campaniile Smart Shopping și anume împărțirea produselor pe categorii de prețuri, deoarece am considerat că această variantă se potrivește foarte bine, clientul având diferențe foarte mari între prețurile produselor sale.
Au existat, de asemenea, și campanii Display pentru awareness, dar și o campanie Search focusată pe cuvinte cheie ce țin de brand, pentru a proteja brandul și totodată pentru a crește vizibilitatea acestuia.
Rezultate după primele 3 luni
În primele 3 luni de la preluarea contului, numărul de vânzări a scăzut, au fost generate doar 90 de vânzări, față de 137, însă costul a scăzut cu 53.55% față de perioada anterioară, iar venituri generate au scăzut doar cu 13.51%, generând astfel un ROAS de 6.5 față de 3.5 cât a fost în primele 3 luni ale anului.
În această perioadă a fost creată o nouă campanie Search care a targetat cuvintele cheie relevante brandului, campania Smart Shopping care cuprindea toate produsele a fost oprită și au fost create mai multe campanii cu produsele respective, împărțite pe diferite categorii de produse pentru a putea fi alocate bugete separate în funcție de importanță și vânzări, cu alte cuvinte, produsele au fost segmentate strategic astfel încât să maximizăm numărul de vânzări.
Campaniile Smart Shopping au rulat cu strategia de licitare Maximise conversion value, iar acolo unde a fost cazul, au fost optimizate și a fost adăugat Target ROAS pentru a obține rezultatele dorite.
De asemenea, au fost create mai multe campanii Display pentru awareness targetând categoriile de interes ale clientului. Aceste campanii au rulat cu strategia de licitare Maximise Clicks pentru a aduce cât mai multe click-uri în bugetul setat.
Campaniile și bugetele au continuat să fie optimizate zilnic pentru maximizarea performanțelor.
Chiar dacă în primele 3 luni de la administrare nu au fost generate mai multe vânzări, contul a fost stabilizat, costurile au fost reduse, iar venitul generat a fost semnificativ mai mare raportat la costul investit.
Rezultate după următoarele 3 luni
După ce contul a fost stabilizat, am trecut la următorul nivel și anume creșterea vânzărilor, astfel, după încă 3 luni de la administrarea contului, mai exact în perioada Iulie - Septembrie, vânzările au crescut cu 50% față de perioada anterioară, la un cost cu 29.34% mai mare, generând un venit de 27.99% mai mare și menținând un ROAS de 6.47.
În aceste luni, strategia de optimizare a fost una de tipul - Mai mult din ce merge și mai puțin din ce nu merge, astfel, campaniile care au performat bine au primit mai mult buget și au fost optimizate. În schimb, cele care nu au performat foarte bine au primit mai puțin buget, iar dacă optimizările nu au avut efect, au fost, ulterior, oprite.
Rezultate în ultimele 3 luni
În ultimele 3 luni de analiză și anume perioada Octombrie - Decembrie 2021, rezultatele au continuat să crească, înregistrând o creștere a vânzărilor de 45.19% și de 43.90% a veniturilor, la un cost cu 34.15% mai mare și un ROAS de 6.94.
În această perioadă a fost gândită și implementată o nouă strategie privind segmentarea campaniilor Smart Shopping și anume, împărțirea produselor pe categorii de prețuri. Aceste campanii ne-au permis să promovăm separat produsele mai ieftine față de cele scumpe, iar premisa a fost că vor aduce un volum mai mare de conversii.
Rezultatele după prima lună în care au rulat aceste campanii:
- Vânzările au crescut cu 54.55% față de perioada anterioară.
- Veniturile au crescut cu 48.34% față de perioada anterioară.
Rezultate pe întreaga perioadă de analiză Aprilie - Decembrie 2021
Pe toată durata perioadei pentru care s-a realizat analiza, rezultatele contului au fost următoare:
- 428 vânzări;
- 403,116.87 venituri;
- 56,176.7 costuri;
- 7.17 ROAS.
Comparație cu anul 2020
Față de aceeași perioadă a anului 2020, vânzările au crescut cu 18.8%, veniturile au crescut cu 22.17%, iar costul a scăzut cu 67.79%, astfel în anul 2021 contul a avut un ROAS de 6.5 versus 1.7 în aceeași perioadă a anului 2020, înregistrând o creștere de 382%.
Concluzie
Uneori este dificil să se găsească metoda optimă de segmentare a campaniilor Shopping din primele setări, însă, testele trebuie să continue până se găsește varianta cea mai potrivită. Campaniile testate pentru acest cont ne-au ajutat să înțelegem ce funcționează și ce nu, iar în final am găsit varianta optimă pentru maximizarea rezultatelor.