Studiu de caz: Creștere trafic prin intermediul campaniilor Google Ads
Prezentăm un studiu de caz ce constă în preluarea unui cont existent Google Ads și creșterea traficului acestuia, menținând un CPC cât mai mic.
Context
Pe la jumătatea lunii septembrie 2021 am preluat un cont, care era pe pauză încă din noiembrie 2020 neavând nicio campanie activă.
În medie în ultimele 3 luni înainte de a începe promovarea pe Google Ads, site-ul avea în jur de 5.280 utilizatori. Principalele surse de trafic erau Traficul Organic și Traficul Direct, acestea reprezentând 85% din traficul generat pe site, restul traficului venind din diverse domenii prin modalitatea Recomandare Web (Referral).
Obiectivul clientului a fost acela de a aduce cât mai mult trafic relevant pe site, într-o perioadă de timp relativ scurtă, menținând un cost per click cât mai mic și încadrându-se într-un buget stabilit inițial.
Structură Campanii
Cum obiectivul clientului a fost unul de generare trafic pe site, campaniile pe Google Ads care aveau să ne ajute cel mai bine pentru îndeplinirea acestui obiectiv sunt:
- Campaniile Search;
- Campaniile Display;
- Campaniile Smart.
Vom discuta puțin despre fiecare dintre tipurile de campanii enumerate mai sus.
Campania de tip Search funcționează pe bază de cuvinte cheie relevante pentru business-ul promovat și afișează anunțuri de tip text acelor persoane care caută pe Google produsele sau serviciile relevante cuvintelor cheie adăugate.
În campania Search creată pentru contul preluat de către agenție au fost adăugate cuvinte cheie ce țin de brand, pentru a proteja brandul și totodată pentru a crește vizibilitatea acestuia.
Campaniile Display - afișează anunțuri de tip imagini pe site-urile care fac parte din Google Display Network, precum și canalele Gmail și YouTube. Acest tip de campanie funcționează foarte bine ca o extindere a campaniei de tip Search, ajungând în atenția publicului din afara căutărilor realizate.
Campaniile Display funcționează pe metode de targetare diferite, câteva dintre acestea fiind categorii de interese (Audience Segments), Topics sau destinații de plasare (Placements).
În acest caz, pentru contul nostru de Google Ads au fost create 2 campanii Display, una targetând interesele relevante pentru domeniul clientului, iar cea de-a doua având ca obiectiv retargetarea vizitatorilor de pe site sau a categoriilor similare celor care au vizitat site-ul.
Campaniile Smart funcționează pe teme de cuvinte cheie relevante pentru afacerea ta. Acestea sunt ușor de setat, deoarece creezi anunțurile și adaugi cuvintele relevante pentru business, setezi un buget zilnic și opțional adaugi imagini. Google va afișa automat anunțurile tale potențialilor clienți pe Google Search, Google Maps, YouTube, Gmail sau alte site-uri partenere Google.
Campania Smart setată în cont a avut la bază cuvinte cheie ce țin de brand și combinații între brand și serviciile/produsele oferite de clientul nostru.
Toate cele 4 campanii au fost setate pe strategia de licitare inteligentă: Maximizare Click-uri, pentru a aduce cât mai multe click-uri încadrându-se în bugetul stabilit.
Rezultate în primele 2 săptămâni
După ce au fost create campaniile, a urmat o serie de verificări și optimizări zilnice având ca scop creșterea performanțelor campaniilor. Acțiunile făcute au constat în: adăugare de cuvinte cheie negative, ajustări de bugete, ajustări de bid-uri.
În primele 2 săptămâni, campaniile au ajuns la 979,901 oameni dintre care 9,397 au dat click pe anunț și au ajuns pe site, iar costul per click a fost de 0.28 RON.
În aceste 2 săptămâni, traficul adus din Google Ads pe site a reprezentat un procent de 46.67% dintre utilizatori, iar 50.66% dintre sesiunile de pe site au fost realizate din Google Ads.
Toate cele 4 campanii au continuat să ruleze.
Menționăm aici faptul că traficul era generat pe site din peste 80 de surse. Înafară de Google Ads au fost alte două surse importante care au asigurat o mare parte din traficul general și anume Facebook și Google Organic, iar sursele secundare au constat în Trafic Direct, Bing sau diverse domenii de unde traficul a venit prin modalitatea Recomandare Web (Referral).
Rezultate după prima lună
Bugetele și bid-urile au continuat să fie optimizate zilnic/periodic pentru maximizarea performanțelor.
După prima lună, campaniile au ajuns la peste 2 milioane oameni dintre care 23,551 au ajuns pe site. În plus, costul per click a scăzut de la 0.28 RON la 0.20 RON.
De asemenea, traficul adus din Google Ads pe site a continuat să crească reprezentând după prima lună un procent de 52.76% dintre utilizatori și 59% dintre sesiunile de pe site.
Rezultate finale
La finalul perioadei de analiză în care au rulat campaniile, mai exact după o lună și trei săptămâni, prin Google Ads s-au adus pe site 45,209 oameni la un CPC de 0.18 RON. Deci un număr aproape dublu de persoane în ultimele 3 săptămâni.
Traficul adus pe site din Google Ads a reprezentat în final un procent de 56.66% dintre utilizatori și 63.75% dintre sesiunile de pe site.
Concluzie
Campaniile create au reușit să ajute la îndeplinirea obiectivului. Deși campaniile Search și Smart au generat mai puțin trafic și au avut un CPC mai mare decât celelalte campanii, acestea au continuat să ruleze deoarece rata de interacțiune a fost mult mai mare decât la campaniile de Display. Astfel, campania Search și campania Smart au adus pe site oamenii care au căutat informații despre brandul/serviciile oferite, în timp ce campaniile Display au adus pe site oameni care prezentau un anumit interes pentru brandul/serviciile oferite, dar nu au realizat căutări în această direcție.