Studiu de caz: Creșterea ROAS-ului cu 66.94% în cadrul campaniilor cu performanțe scăzute
Context
În cadrul unei analize mai elaborate, am observat că în ultimele 6 luni există în cadrul unui cont anumite campanii care consumă mult buget și sunt sub targetul de ROAS, așa că am decis să planificăm și să implementăm anumite îmbunătățiri.
Aceste campanii sunt de tip Performance Max și conțin doar produse.
Campaniile prezentate nu pot fi oprite deoarece clientul dorește să fie promovate în continuare produsele respective, făcând investiții considerabile în stocuri.
Targetul de performanță ROAS este de 8.3 pe cont, dar în acest caz clientul acceptă un tROAS mai mic pentru a mișca stocurile.
Soluția pe care am aplicat-o în cadrul acestor campanii a fost comasarea lor într-o singură campanie de tip Performance Max.
Avantajele comasării campaniilor
Comasarea campaniilor în cazul campaniilor Performance Max care conțin doar produse se realizează prin mutarea produselor din cadrul campaniilor cu performanțe scăzute într-o singură campanie nouă, cu toate produsele în ea.
În acest mod, cum avem mai multe produse incluse în cadrul campaniei comasate, chiar dacă multe din aceste produse sunt considerate neperformante, algoritmul va reuși să identifice mult mai ușor produse care vor deveni performante și vor converti.
Istoricul produselor este restartat în momentul în care acestea sunt mutate în altă campanie și vom putea acorda în acest mod încă o șansă acestor produse.
Bugetul alocat campaniei comasate va putea fi mai mare comparativ cu bugetul campaniilor divizate, iar produsele care vor performa cel mai bine vor consuma cel mai mult din buget, vor domina campania, iar implicit vom avea rezultate mai bune la nivel de campanie.
Practic ce realizăm este schimbarea contextului produselor, lucru care am constatat că funcționează în majoritatea conturilor. Schimbarea contextului prin schimbarea produselor sau a grupărilor lor în campanii duce la o resetare a algoritmului care se dovedește a fi favorabilă în majoritatea cazurilor.
Analiză și optimizări
În urma analizei pe 180 de zile a campaniilor prezentate în introducere am început procesul de comasare al acestora.
Aceste campanii conținând doar produse a fost necesar să includem în noua campanie în zona de Listing Groups ierarhizarea produselor incluse însumată pornind după structura campaniilor inițiale de la care am început procesul.
Aici putem vedea rezultatele campaniei la nivelul listing group-ului rezultat în prima lună de la aplicarea acestei strategii. De la ROAS-uri de 1, 2 sau 3 pe campanii individuale (primul screenshot) am ajuns la ROAS-uri de 5,7 și chiar 9 în campania cu toate produsele:
După ce produsele sunt mutate în campania comasată, campaniile din care făceau parte sunt pauzate pentru a nu interfera și a nu risca să concureze aceleași produse între ele.
De asemenea în campania comasată putem face subdiviziuni după categorie, pentru a păstra vizibilitatea asupra performanței la nivel de categorie, așa cum aveam în campaniile individuale.
În privința strategie de licitare am început cu Maximize Conversion Value, iar după ce au venit 20 de conversii la nivelul campaniei i-am setat și un target ROAS de 5.
Nu am mers pe 8.3, targetul pe cont, pentru că în acest caz prioritatea era pornirea vânzărilor chiar dacă nu erau profitabile. tROAS 5 înseamnă break-even, care înseamnă măcar recuperarea banilor blocați în stocuri.
Prin această comasare am reușit să obținem acest rezultat pentru clientul nostru, pentru categoriile problematice.
Rezultate
După o lună întreagă de la implementarea acestei strategii am analizat rezultatele comparate cu o lună înainte de implementare. Datele relevante sunt pe ultimul rând din tabel, unde se compară campania comasată cu cele separate, inițiale:
Apare 0 în cadrul campaniilor de la care am pornit deoarece în ultima lună care e luată în calcul pentru comparație ele nu mai sunt active acum, ci au fost active în perioada precedentă.
După cum putem observa, prin această acțiune ROAS-ul a crescut cu 66,96%, conversiile cu 27,48%, iar CPA-ul a scăzut cu 20,1%.
Concluzie: Merită încercată această strategie?
Răspunsul nostru este “cu siguranță da”. 😀
Mai ales atunci când avem la nivelul contului mai multe produse / categorii / branduri care au performanțe foarte scăzute. Majoritatea conturilor au astfel de produse în ofertă și ele trebuie tratate separat de cele care merg bine.
Pentru orice întrebări ne poți contacta și pe Facebook, Instagram, LinkedIn sau la pagina de contact.
Dacă vrei să afli și alte strategii care te vor ajuta în scalarea contului, urmărește-ne în continuare pe blog și pe Social Media!
Spor la conversii!