Studiu de caz Facebook Ads: Creșterea vânzărilor prin landing page dedicat
Un landing page dedicat (pagină de destinație) te poate ajuta în prezentarea produselor sau promoțiilor, în captarea atenției și în creșterea vânzărilor.
Crearea unui landing page este o strategie bună atunci când există promoții active, lucru ce îți poate crește considerabil numărul de conversii. Gruparea produselor la reducere într-o secțiune delimitată vizual de restul site-ului are un impact pozitiv asupra experienței utilizatorului și a ratei de conversie.
Adesea, pentru avea rezultate în promovarea online, nu este destul să ai o ofertă foarte bună. Dacă nu o prezinți cu succes, nu vei dobândi rezultatele pe care le aștepți.
De la anunțul care trebuie să aducă audiența pe site, până la landing page-ul pe care ajunge potențialul client, totul trebuie să fie bine pus la punct. Ofertă, stocuri, anunț atractiv, landing page simplu și explicit, care să fie în concordanță cu oferta prezentată în anunț, toate lucrează împreună pentru a-ți aduce cât mai multe conversii.
În continuare îți vom prezenta cum am reușit să creștem considerabil vânzările unui client prin folosirea de landing page-uri dedicate, atunci când am avut promoții.
1. Ce este un landing page?
2. Ce trebuie să conțină? Cum trebuie să arate landing page-ul pentru a își îndeplini scopul?
3. Ce landing page-uri am creat pentru clientul nostru? Asemănări/Deosebiri/Rezultate.
4. Concluzii
1. Ce este un landing page?
Landing page-ul sau pagina de destinație este pagina pe care ajunge utilizatorul când dă click pe un anunț. În cazul nostru este o pagină de prezentare a produselor și a ofertei. Dacă avem promoții active, un landing page dedicat este o idee foarte bună de a pune în evidență ofertele și a convinge clientul să cumpere.
Avantajele folosirii unui landing page dedicat:
- Te ajută să pui în evidență oferta.
- Aduce elementul de noutate.
- Mărește gradul de încredere a clienților, arată implicare.
- Aduce mai mult trafic pe site.
- Să nu uităm că vine și cu o creștere a conversiilor, dacă este o pagină bine creată, ceea ce urmărim și noi, de fiecare dată când lucrăm cu landing page-uri dedicate.
2. Ce trebuie să conțină? Cum trebuie să arate landing page-ul pentru a aduce mai multe conversii?
- Să prezinte ușor și vizibil oferta și produsele
- Să ofere o navigare cât mai ușoară între produse
- Să nu fie foarte încărcat cu linkuri și informații care ar putea îndepărta clientul de la focusul pe ofertă
- Să conțină elemente de persuasiune (ofertă limitată, în limita stocului, cronometru pentru count down, etc.)
- Titlul să fie pe înțelesul tuturor – ce se oferă să fie foarte clar
- Culorile să fie puternice și bine alese, în concordanță cu brandul și cu nuanțele folosite pe site, și să țină cont de publicul țintă - femeile preferă culorile calde, bărbații preferă culorile neutre
- Folosește imagini adaptate contextului – la campanie de Crăciun vei folosi fulgi de nea, și nu pahare de cocktail la piscină
- Legat de anunțuri, ai grijă la corelarea între ce promiți în anunț și ce se găsește pe site
- Alte recomandări – prezența testimonialelor pe site ajută, la fel un buton de chat sau un număr de contact
Mai jos avem un exemplu de landing page bine organizat. Titlul face referire la evenimentul în jurul căruia s-a creat landing page-ul - Valentine’s Day. Îndemnurile spre cumpărare fac apel la emotivitatea audienței: „Oferă iubire”, „Sărbătorește dragostea”!
Categoriile sunt foarte bine evidențiate sub titlu, dar și în meniul din stânga, sub formă de idei de cadouri, lucru ce permite potențialului client să navigheze foarte rapid pe pagină. În afară de categoriile de produse, nu se folosesc alte linkuri care ar putea distrage atenția de la cumpărare.
3. Ce landing page-uri am creat pentru clientul nostru? Asemănări/Deosebiri/Rezultate.
Am creat campanii cu landing page dedicat pentru campanii de:
- Black Friday
- Oferte de Crăciun
- Lichidare de Stoc
- Landing page Black Friday
Primul landing page dedicat a fost creat pentru a evidenția ofertele de Black Friday. Am avut de promovat cele mai bune categorii de produse, cu promoții atractive valabile pe o perioadă limitată – 11 zile.
Am avut senzația de „cumpără acum” din cauza cronometrului utilizat pe pagină, care îți amintea că nu vei beneficia de aceasta ofertă în fiecare zi, că este o promoție limitată, cu stoc limitat. Să vedem ce rezultate a adus acest landing page:
Rezultate 11 zile precedente campaniei Black Friday 1-11 nov 2020
În perioada 1-11 noiembrie 2020 s-au înregistrat 506 conversii, la un cost pe conversie de 36.13 lei și un ROAS de 5.28. Valoarea totală a conversiilor a fost de 96,580.40 lei. A fost perioada ce a precedat desfășurarea promoției de Black Friday.
Rezultate 11 zile pe perioada Black Friday 12-22 nov 2020
Pe data de 12 noiembrie am publicat primele anunțuri cu landing page dedicat ofertelor de Black Friday. Promoția s-a desfășurat până pe 22 noiembrie, iar în aceste 11 zile am avut următoarele rezultate: 1,291 de conversii, la un cost de conversie de 23.11 lei și un ROAS de 7.57. Valoarea totală a conversiilor a fost de 225,878.14 lei.
Concluzii după comparația celor 2 perioade - ofertele de Black Friday, cu landing page dedicat, au adus următoarele rezultate:
- Cu 155% mai multe conversii decât în perioada precedentă (de la 506 la 1,291)
- Cost pe conversie cu 36% mai mic (de la 36.13 lei la 23.11 lei)
- ROAS cu 43% mai mare (de la 5.28 la 7.57)
- Calorii totale a conversiilor cu 133% mai mare decât în perioada precedentă (de la 96,580.40 lei la 225,878.14 lei)
Este adevărat că s-a folosit și mai mult buget în campanii, asta pentru că rezultatele foarte bune au permis creșterea bugetului.
Anunțurile au fost susținute de ofertele foarte bune, și s-a avut în vedere și pregătirea dinainte a stocurilor. În cazul bunurilor vandabile, un foarte important aspect de luat în considerare este asigurarea stocurilor. Nu poți să susții o asemenea acțiune de mare amploare fără să iei în calcul pregătirea stocurilor.
Rezultate 11 zile pe perioada Black Friday 12-22 nov 2019
În perioada 12-22 noiembrie 2019 s-au înregistrat 1,079 conversii, la un cost pe conversie de 12.94 lei și un ROAS de 11.46. Valoarea totală a conversiilor a fost de 160,080.30 lei.
Față de perioada corespunzătoare Black Friday 2019 (când nu s-a folosit landing page dedicat), în 2020 am avut CPA mai mare și ROAS mai mic, dar valoare totală a conversiilor a fost mai mare cu 41% (de la 160,080.30 lei la 225,878.14 lei - vezi mai sus rezultatele Black Friday 2020). Clienții au adăugat mai multe produse în coș, astfel au fost conversii de valoare mai mare.
Și bugetul investit a fost mai mare în 2020 – acest lucru, împreună cu oferta bună, anunțuri de succes și landing page bine organizat, au dus la mai multe conversii și mai mult profit.
Aici trebuie să ținem cont și de contextul general adus de toamna 2020 – pandemia, joburi pierdute, oameni axați mai mult pe economisire, plus mai mulți competitori în online din cauza restricțiilor în magazinele fizice. Mai mult potențial pentru magazinul nostru online, dar și întărirea concurenței în online.
Per ansamblu rezultatele obținute cu acest prim landing page dedicat campaniilor de Black Friday au fost mulțumitoare, de aceea am implementat aceeași strategie și pentru campaniile de Crăciun.
- Landing page Crăciun
Al doilea landing page dedicat a fost creat pentru a evidenția promoțiile de Crăciun, și a fost activ în perioada 12.12 - 31.12. S-a respectat aproximativ aceeași structură a paginii, aceleași categorii de produse, cu niște noutăți cu temă de Crăciun. Culorile folosite au fost totuși altele, spre deosebire de Black Friday, unde am avut predominant indigo, de Crăciun culoarea predominantă a fost roșu. Este important ca aspectul paginii să fie în ton cu evenimentul sărbătorit, pentru ca întreaga experiență a utilizatorului pe site să fie autentică și memorabilă, să transforme procesul de cumpărare în ceva unic.
Rezultate înregistrate în perioada promoțiilor de Crăciun 12-31 dec 2020
În perioada 12-31 decembrie 2020 s-au înregistrat 1,766 conversii, la un cost pe conversie de 30.19 lei și un ROAS de 5.18. Valoarea totală a conversiilor a fost de 275,973.13 lei.
Rezultate 11 zile pe perioada Black Friday 12-22 nov 2020
Comparativ cu perioada reducerilor de Black Friday, de Crăciun am avut o valoare totală a conversiilor mai mare (cu ~ 50,000 lei). CPA-ul și ROAS-ul au fost mai bune totuși de Black Friday, când promoțiile au durat mai puține zile și a fost mai mare presiunea de cumpărare.
Per ansamblu, landing page-ul de Crăciun ne-a adus și mai multe conversii decât în perioada de Black Friday (cu 36% mai multe conversii) și o valoare mai mare a conversiilor (cu 22% mai mare).
Asta pentru că promoția a durat mai mult timp, s-au cumpărat și cadouri, iar alt motiv ar fi faptul că landing page-ul a fost mai bine gândit din punct de vedere al categoriilor prezentate și al ofertelor active, avându-se în vedere experiența primului landing page, de Black Friday.
Rezultate înregistrate în perioada promoțiilor de Crăciun 12-31 dec 2019
În perioada 12-31 decembrie 2019 s-au înregistrat 400 conversii, la un cost pe conversie de 20.02 lei și un ROAS de 7.53. Valoarea totală a conversiilor a fost de 60,264.00 lei.
Spre deosebire de vânzările înregistrate în perioada Crăciunului în anul precedent, în 2020 numărul conversiilor a fost mai mare cu 341% (a crescut de la 400 la 1,766), iar valoarea conversiilor a crescut cu 357% (de la 60,264.00 la 275,973.13 lei - vezi mai sus rezultate campanii Crăciun 2020).
- Landing page lichidări de stoc
Al 3-lea landing page dedicat a fost creat pentru a evidenția lichidările de stoc post Crăciun. O bună ocazie de a crește vânzările, în condițiile în care luna ianuarie este una mai liniștită la capitolul vânzări. Față de primele 2 landing page-uri, acesta a trebuit să vină cu oferte și mai bune și cu produse noi, întrucât în lunile precedente deja s-a trecut prin 2 perioade de reducere.
Așa că, pentru ca oferta să fie atractivă, s-a mers pe noutate + ofertă de nerefuzat. Spre deosebire de primele 2 landing page-uri, s-a optat pentru eliminarea cronometrului. Așa că promoția este încă în derulare, iar ofertele sunt încă active până când vom considera că rezultatele se degradează și vom schimba strategia. O altă noutate este că acest landing page vine cu actualizări de oferte, în funcție de vânzările înregistrate.
Rezultate înregistrate în perioada campaniei de Lichidare de stoc 5-15 ian 2020
În perioada 5-15 ianuarie 2020 s-au înregistrat 1,711 conversii, la un cost pe conversie de 24.08 lei și un ROAS de 6.78. Valoarea totală a conversiilor a fost de 279,458.57 lei.
Rezultatele au fost bune, deși nu a mai fost acel sense of urgency, datorită lipsei cronometrului. Și luând în considerare faptul că promoția vine deja după 2 campanii consecutive de reducere, în lunile anterioare. Modele noi, mesaj de lichidare de stoc, anunțuri de succes, optimizare zilnică a campaniilor, toate acestea au dus la succesul landing page-ului creat pentru campania de lichidare de stoc.
4. Concluzii
Rezultatele obținute pe perioada celor 3 campanii
Valoarea totală a conversiilor pe perioada celor 3 campanii
După cum se poate observa, cu ajutorul landing page-urilor am reușit să aducem o creștere considerabilă a valorii totale a conversiilor. Ce am observat și ce am învățat din asta:
- Am avut categorii de produse bine definite, cele mai bune oferte au fost cele mai vizibile
- Am avut noutăți - clienții se vor plictisi la un moment dat de același produse, regulat trebuie introduse elemente de noutate
- Am urmărit constant concurența și ne-am adaptat ofertele și în funcție de ce exista pe piață la momentul respectiv
- Am arătat implicare prin pagina dedicată ofertelor, ceea ce a crescut credibilitatea brandului dar și încrederea clienților
- După fiecare landing page creat trebuie analizate rezultatele - ce categorii de produse se vând mai bine, ce landing page a atras mai mult atenția și a adus mai multe conversii - ce culori au fost folosite acolo, s-a folosit sau nu cronometru etc.
Pe noi landing page-urile dedicate ne-au ajutat să prezentăm mai bine produsele și promoțiile, să captăm atenția vizitatorilor și să creștem vânzările.
Utilizarea lor a fost un succes și cu siguranță vom mai folosi această strategie în viitor.